למה נושר לנו השיער - ומה אפשר לעשות כדי לעצור את הסחף

למה נושר לנו השיער - ומה אפשר לעשות כדי לעצור את הסחף


את בטח מכירה את זה, את קמה בבוקר ועל הכרית שלך פזורות שערות, את חופפת ועם הלכלוך נושר גם שיער ובאופן כללי, כל הבית מלא בשערות שמסתובבות בכל מקום.

תמיד מדברים על התקרחות גברית, אבל נשירת שיער נשית היא בעיה נפוצה לא פחות ובשונה מאיבוד שיער גברי, היא יכולה להיות קשורה לגורמים שונים.

לכן, חשוב להבין מה גורם לשיער שלך לנשור, על מנת שיהיה אפשר לטפל בכך אופן המדויק ביותר. מזל, שכל אחד מהגורמים מתנהג קצת שונה, כך שזה יכול לעזור לך להתחיל להבין מה הגורם ולטפל בכך בהקדם..

סיבות הורמונליות

מהסיבה נפוצה ביותר לנשירת שיער נשית (וגם גברית אגב), קשורה להורמון DHT המיוצר מטסטוסטרון. הטסטוסטרון הוא הורמון חיוני גם לגברים וגם לנשים, אבל בניגוד לגברים שזקוקים לכמות גדולה ממנו, אנחנו צריכות ממנו רק קצת.

ל-DHT ישנה השפעה על זקיקי השיערה ומחסור בו, ממזער את הכמות שלהם, כך שהם לא גדלים חזרה ולעיתים המצב יהיה בלתי הפיך.

במצבי חסר נוצר מצב של התקרחות אנדרוגנית, כשאצל נשים היא לא תבוא לידי ביטוי כמו נסיגת השיער הגברית ולרוב פשוט תרגישי שהשיער שלך הופך להיות דליל יותר ויותר.

מנופאוזה

ניסה לתקופת המנופאוזה (המוכרת גם כגיל המעבר), מלווה בהרבה מאוד שינויים הורמונליים, היכולים להוביל לנשירת שיער.

בתקופה זו ישנה התדלדלות של הורמוני המין הנשיים (אסטרוגן ופרוגסטרון), דבר שיכול לגרום לעלייה ברגישות להורמונים גבריים ובין השאר להורמון ה-DHT.

במידה ויש לך נטייה גנטית לרגישות להורמון זה, תהיה לכך השפעה על כמות השיער שינשור. נשירת שיער מסוג זה לרוב תבוא לידי ביטוי בנסיגה בקו השיער או בהיחלשות והתדלדלות שלו.
בעיות בבלוטת התריס

בלוטות התריס היא בלוטה חשובה המפרישה הורמונים שונים, בעלי השפעה על תהליכים שונים בגופנו ובעיות בה (בין אם מדובר ביתר או תת פעילות שלה), יכולות להתבטא בין השאר גם בנשירת שיער.

במצב זה השיער שנושר בעצם לא מוחלף בשיער חדש שצומח במקומו, היות ויש לבלוטת התריס תפקיד בגדילת השיער מהשורש וכשהיא לא מתפקדת כראוי, לא תהיה צמיחה.
נשירת שיער שמקורה בבעיות בבלוטת התריס לרוב תתבטא בשיער דליל על פני כל הקרקפת ובנוסף, הוא גם כנראה יהיה חלש, יבש ושביר.

סטרס

כשאנחנו מצויות בסטרס, בין אם בגלל עבודה או בגלל לחצים נפשיים אחרים, לרוב תהיה לזה השפעה ישירה על מצבנו הבריאותי והרבה פעמים נבחין בכך, דרך מראה השיער.

נשירת שיער כתוצאה מסטרס לרוב מתרחשת באופן פתאומי ובעצם פוגעת בשלב האחרון של צמיחת השיערה, כך שהשיער הקיים ינשור מבלי שיצמח שיער חדש שיחליף אותו.

לרוב זה יבוא לידי ביטוי בדילול משמעותי של השיער שלך וכנראה שיעברו כמה חודשים מהאירוע המלחיץ ועד שתשימי לב לכך.

ירידה פתאומית במשקל

אומנם נשים רבות היו רוצות לרדת במשקל מהר, אבל אין עוררין שלרוב תהיה לזה גם השפעה שלילית על הגוף שלך.

ירידה מהירה במשקל לרוב תכניס את הגוף לסטרס, כתוצאה מירידה קלורית מסיבית ומחסור גדול בנוטריינטים חיוניים והיא יכולה להתבטא בנשירת שיער, שתהיה לה התנהגות דומה לנשירה הנגרמת כתוצאה מסטרס. 

אנמיה הנגרמת ממחסור בברזל

אם רמות הברזל שלך נמוכות, זה בהחלט יכול לגרום לשיער שלך לנשור. מחסור בברזל יכול להיגרם כתוצאה מתזונה לקויה או מבעיות ספיגה שונות ולגרום לנשירה הדומה לנשירת שיער הורמונלית או כתוצאה מסטרס (והיא גם כנראה תגרם מאחת מהסיבות הללו).

כך שבמצבים של מחסור בברזל, כנראה שתרגישי שכל שיער הראש שלך דליל ולא תהיה לכך השפעה על נסיגת קו השיער שלך.

נראה שבין אם השיער שלך נושר כתוצאה מסיבות הקשורות לדיאטה, הורמונים או סטרס, לרוב זה משהו שבהחלט ניתן לטפל בו.

אז בשלב הראשון כדאי לאבחן ולהבין למה זה קורה, בשביל למצוא ולהתאים את הטיפול האפקטיבי ביותר, שיאפשר לשיער שלך להיראות שוב עשיר ומלא.

 

לשיער ארוך ובריא כל השנה הוסיפי קפסולת ריצ'ר לשגרת יומך