אקנה בזמן הלא נכון – איך נפטרים מזה?

אקנה בזמן הלא נכון – איך נפטרים מזה?


גיל ההתבגרות זכור לרובנו כתקופה סוערת ומלאה בתהפוכות ושינויים, שגרמו לרובנו לשנוא את כל העולם, למרוד, להתווכח ולהתלונן.

התקופה הזו מלאה בשינויים גופניים, קוגניטיביים  חברתיים ורגשיים, שעל כולם פחות או יותר מנצחים השינויים ההורמונליים, שהופכים אותנו מילדים תמימים (מי יותר ומי פחות), לבוגרים דעתנים המגבשים את זהותם האישית.

כל זה מביא להתפתחות וצמיחה, לשינויים גופניים מובהקים, לשינויים בלתי נגמרים במצב הרוח וכמובן, להופעת אקנה שמקשט את הפנים בתקופה הכי רגישה שלנו וכנראה לא סתם נקרא "פצעי בגרות".

למה זה קורה?

בשביל להבין למה זה קורה, חשוב שנבין קודם כל במה מדובר. אקנה נוצר כאשר מצטברים בפתח זקיק השערה יותר מדי תאי עור מתים, שסותמים אותו ויוצרים מבנה הנקרא "קמדון", שביחד עם יצירה מוגברת של חלב (סבום) שממלא אותו, מהווה מצע אידאלי לחיידקים שנמצאים שם באופן טבעי, היוצרים סוג של דלקת בעור אותה אנחנו מכירים בתור אקנה. 

הופעה המסיבית של פצעי אקנה בגילאים האלה, מורכבת מכמה סיבות:

שינויים הורמונליים – כמו כל הדברים המופלאים שקורים בתקופה זו, גם הופעה אקנה מושפעת משינויים הורמונליים אותם אנחנו חווים, כתוצאה מעלייה מוגברת בהורמוני מין אנדרוגנים (זכריים), הקיימים גם אצל גברים וגם אצל נשים ואשר אחראים על עלייה בייצור של חומר שומני הנקרא חלב או סבום.

כבר הבנו שהייצור המוגבר של חלב מעודד את סתימת הנקבוביות ולכן המרחק מכאן עד הופעה של פצעים על העור דווקא בגיל בו המראה החיצוני הכי מעסיק אותנו, די מתקצר.

תזונה – לתזונה אין השפעה ישירה על הופעה של אקנה, אבל יש לה יכולת להשפיע על האיזון ההורמונלי, שכמו שכבר הבנו מהווה גורם מספר אחת להופעתו.

העובדה שרוב הנערים והנערות בגילאים האלה, לא שומרים על הרגלי תזונה בריאים, בין אם בגלל שהם אוכלים יותר מדי ג'אנק פוד ותזונה הורמונלית (עודף מוצרי חלב ובשר) ובין אם כתוצאה מתזונה מוגבלת המביאה לחסרים תזונתיים, התוצאה תהיה הרבה פעמים  זהה - היא תשפיע על ההורמונים, שבתורם גם ישפיעו על עור הפנים.

הרגלי חיים – להרגלים השונים שמשתנים בגיל ההתבגרות, כמו הפחתה משמעותית בפעילות גופנית והעדפה של רביצה על פני משחק, בהחלט ישנה השפעה עקיפה על האיזון של ההורמונים השונים.

בנוסף, שינה לא מסודרת ובשעות הפוכות, רכישת הרגלים בעייתיים כמו שתיית אלכוהול ועישון וכמובן גם הסטרס שמעצים את הבלבול שמגיע בגילאים האלו – כל אלה לא ממש תומכים בבריאות הגוף וזה יכול לבוא לידי ביטוי, גם דרך הופעה של פצעי אקנה לא יפים על עור הפנים.

מה עושים עם זה?

שומרים על העור, מזינים ומאזנים. 

זה לא סוד שעל מנת לשמור על עור הפנים שלנו כמה שיותר חלק, בריא ורענן, אנחנו צריכים לשמור עליו נקי ולהזין אותו מבפנים ומבחוץ. מסכת ה-NO DRAMA, עוזרת לסלק את עודפי השומן, הרעלים ושאר המזהמים שנדבקים לעור הפנים ובכך מנקה אותו ומגנה עליו.

על מנת להשלים את עבודת הניקוי וההזנה, פיתחנו במייבן את קומפלקס NO FILTER, שנועד לאזן ולהזין את הגוף מבפנים ובכך למנוע מראש את הופעת הפצעים המעצבנים.

אקנה בגיל ההתבגרות זו ממש לא גזרת גורל! כי עם סיגול של כמה הרגלים קבועים, שיספקו הזנה טובה מבחוץ ומבפנים, העור יכול להישאר יפה וחלק, גם בגיל ההתבגרות.